BIBLIOGRAFI

     RAP
     Tidsskrift for scenografer, instruktører og filmarbejdere
     Ansvarshavende redaktør

  • Interview med Mogens Kløvedal – dramaturg / Akademiets høring
    RAP 1
     
  • Interview med Neville Smith – at finde et sprog som alle kan forstå
    RAP 2
     
  • Billedstof – Citater fra oplæg overfor fortolkninger (red.)
  • Eksperimentalfilmens position (red.)
  • Vrøvlet (Hartvig Frost)
    RAP 5/6
     
  • Sammenstød – Interview med Niels Pagh Andersen
    RAP 7
     
  • Konsulentens embedsførelse
  • Fiktion (Hartvig Frost)
    RAP 8
     
  • Kort- og dokumentarfilm seminaret
  • Akademiets rolle
  • Komplekse film
  • SFC behov for 80 millioner
  • TV’s mangel på kortfilmerfaringer
  • To løse arbejdsgrupper
    RAP 9
     
  • En samlet branche udtaler sig
  • Ståen stille (Hartvig Frost)
    RAP 10

  • Skuespillerens udstråling
    RAP 11
     
  • Irritation (Hartvig Frost)
    RAP 12
     
  • Revision af Filmloven – §1-34
    RAP 14
     
  • 7 centrale begreber – Udkast til et forord om æstetik
  • Inddeling af verden
  • Den filosofiske grammatik
    RAP 15/16

  • Den gode redaktør
  • Trondheimmiljøet
    RAP 18
     
  • Den levende krop
    RAP 19/20

  • Nordic Editing Symposium
    RAP 21/22
     
  • Indblik i arbejdet med dokumentar- og kortfilm 1986-89
  • Analyse af kortfilmens situation i forhold til TV2
  • Oplysningsideens retræte
  • Det statslige kunstbegreb
  • Den redaktionelle proces
  • Svar til Kulturudvalget
  • Tid som forudsætning for kunst
  • Direktøren for Statens Filmcentral
  • De lange film – brev til Erik Thygesen
  • Fluen tværet ud
    RAP 23/24
     
  • Regionalstationerne som kulturcentre
    RAP 25
     

     DEN DANSKE FILMSKOLES UDGIVELSER
     Ansvarshavende redaktør

  • A new production and distribution structure
    NORDIC LOW BUDGET SYMPOSIUM

  • Interview med Henning Camre
  • Tidligere studerendes filmografier 1968-91- Katalog og register,
    DE FØRSTE 25 ÅR

  • Filmskolens afgangsfilm og hold 1968-94
    30 FILM/ÅR

  • Produktionsdesign – et historisk rids
    PRODUKTIONSDESIGN – Et fag og en uddannelse

  • 7 Regler for en fjernsynsuddannelse
  • Filmskolen – Første notat i dialog med Rukov og Nesgaard
  • Filmskolen – Andet notat i dialogen
  • Filmskolen – Tredje notat i dialogen
  • Stemmer, Øjne
    TV-UDDANNELSEN – 20 år / 10 generationer
     

    ARTIKLER I ANDRE UDGIVELSER FRA FILMSKOLEN

  • At finde Hartvig Frost,
    AT LÆRE KUNSTEN – 40 år med Filmskolen

  • Om fortællingen
    MANUS, afgangskatalog 1999

  • Navn: Arne Bro (Lærer)
    POESIBOG, manus afgangskatalog 2001

  • Kunstnerisk Udviklingsvirksomhed på Filmskolen
    ARTISTIC RESEARCH, Filmskolen

     AFGANGSKATALOGER – TV-Uddannelsen
     Ansvarshavende redaktør

  • Filmskolens TV-Uddannelse
    1. årgang

  • Det dokumentariske rum
    2. Årgang
     
  • Den dokumentariske roman
  • Romanen – Dagbogsnotat
  • Bagord (udkast) – Regler for film og fjernsyn
    3. årgang
     
  • TV-Uddannelsen
  • Sammenstød og Sammensætning
  • Avantgarde og Mainstream
  • Nærvær, afstand og brud
    4. årgang

  • Før
  • Poetisk dokumentarisme – Ordforklaring
    5. årgang

  • Før ordet
  • Mørket
    6. årgang
     
  • Enkelhed og kompleksitet
    7. årgang

  • Blikkets ømhed
  • Det Naturlige og Det Kunstige
  • De frie luftsøjler
    8. årgang

  • Lysende
  • Sort, Skygge
  • Mørke
    9. årgang
     
  • Formsprog
  • Framing og fremmedgørelse
  • Radikale beskæringer
  • Der har været dansere, digtere, dæmoner
    10. årgang
     
  • Forlæns: Fiktionsfilm
  • De studerendes afgangsfilm
  • Baglæns: Dokumentarfilm
    11. årgang

     DAGBLADET INFORMATION
     Mediekorrespondent 1994-96

  • Den hemmeligholdte virkelighed
    Befolkningen foretrækker den begavede tiltale
     
  • Uklart projekt
    instruktør og instruktør imellem
     
  • Is i maven
    Hvordan kan et tåbeligt begreb snige sig ind i et fag, hvis virksomhed bygger på det modsatte?
     
  • Taktik for to kanaler
    Et genialt træk
     
  • Erindring og sprog
    Sproget vækker erindringen til live

  • I sminkestolen hos Ole Thisted
    Arne Bro, du er imod flere kanaler og vil du forklare hvorfor?
     
  • TV’s billedmæssige viden
    Samtale med filmfotografen Simon Plum
     
  • Erhvervsstøtte eller kulturpolitik
    TV2 vil ha’ del i millioner fra film- og tv-uddannelserne

  • Tro på et nyt TV
    Samtale med Bjørn Erichsen, tv-direktør for DRTV
     
  • Som en slags musik i kroppen
    Arne Bro har besøgt Troldkærskolen, en skole for sent udviklede unge.

ARTIKLER I ANTOLOGIER

  • Den moderne dokumentarismes billedsprog
    FOTOGRAFENS ØJE – Dansk Filmfotografi gennem 100 år, Lindhardt og Ringhof

  • KUV på Filmskolen – Fire Pilotprojekter
    KUNSTNERISK UDVIKLINGSVIRKSOMHED – antologi 2016, Det Frie Forskningsråd, KU
     
  • Polaroid med Replik
    HERMES – En bog til Ole Wivel, Nørhaven Bogtrykkeri
  • Buskmanden og postkortsendere
    3. danske kortfilm- og videofestival
  • Henning Carlsen – Hvordan har vi det?
    Statens Filmcentral
     
  • Video & TV-Laboratoriet
    SFC og TV2Syd
     
  • Regler for skærmen
    Theodor
     
  • Forudsætninger
    Den kunstneriske kort- og dokumentar- film i Norden
     
  • Exteriør – Interiør
    56* Nord – Panorama Video and Photography festival
     
  • Interview med dokumentaristen Frederick Wisemann – m. Anne Wivel
    Levende Billeder
     
  • Læserbrev eller kirkemaleri
    KLIP #20
     
  • 7 Regler for en fjernsynsuddannelse
    KLIP #20
     
  • Filmskaberen ved at den væsentligste del af en fortælling findes uden for billedet
    Statens Filmcentral – beretning 1983-85
     
  • Filmskolens TV-Uddannelse
    KLIP #22
     
  • De mærkelige
    Produktionshøjskolen #6
     
  • Som en slags musik i kroppen
    Produktionshøjskolen #7
     
  • Virkeligheden
    Højskolebladet nr. 27
     
  • De elektroniske medier
    Højskolebladet nr. 6
     
  • Ordet ud af munden
    Højskolebladet nr. 7
  • TV og andre tungtvejende problemer
    PRESS nr. 116/117
     
  • Om at elske sin hovedperson
    Take nr. 50

  • Effekter nej – enkelthed ja
    Levende Billeder

  • Elever skal elskes
    De Frie Grundskoler nr. 18
     
  • Når virkeligheden bliver til
    Frederiksborg Amtsavis

  • Filmskolens TV-Uddannelse
    Medielærerforeningen

  • Håndværker og fortæller
    Det Fri Aktuelt

  • Kunsten og industrien skal lære at tale samme sprog
    KODA-NYT nr. 4
     
  • Død over potteplanten!
    Journalisten nr. 1
     
  • Hvorfor er medierne så dumme?
    Information

  • TV-Uddannelsen
    Mini RAP nr. 40

  • Det slående ved anslaget
    Sentura # 14
  • Fotografier
    NORDSTJERNEN, Nordstjernens Børnehave

  • Fotografier – sammen med Anne Wivel
    FISK PÅ BORDET, Berlingske Forlag

  • Bagsidefotografi: Anne Wivel
    FASTE INDSTILLINGER, Gyldendals forlag

  • Forside: Selvportræt i modlys, spejlet i rødmalet dør, total
  • Slørede selvportrætter: spejlet i andre døre, til ”Filmskolen” (første, andet og tredje notat)
    TV-UDDANNELSEN – 20 år/10 generationer
     
  • Portrætter: 9 Dokumentar- og Flerkamera instruktører optaget med lav lukkertid
    AFGANGSKATALOG 5. årg.
     
  • Forside: Selvportræt i grønt modlys, spejlet i rødmalet dør, halvnær
    AFGANGSKATALOG 8. årg.
     
  • Billedmontager:
    1) Anne Wivel
    2) Mogens Rukov
  • Portræt: Neville Smith underviser i U1
  • Visuelle notater fra skitsebog: til teksten At Finde Hartvig Frost
    AT LÆRE KUNSTEN – 40 år med Filmskolen
  • Myter – Tegneserieantologi
    Ansvarshavende redaktør
    Carlsens Forlag